Asiakaspalvelun
yleisimmät kysymykset - FAQ

Liittyminen

  1. Yrityslokeroon liittyminen tapahtuu asiakastietolomakkeella. Voit aina epäselvissä asioissa olla yhteydessä info@yrityslokero.fi. Linkki: Asiakastietolomake.
  2. Yrityslokeroon liittyvällä yrityksellä/yhdistyksellä tulee olla y-tunnus. Mikäli kyse on perustetavasta toiminnasta, valitaan asiakastietolomakkeella "perustettava yritys". Tällöin voit rekisteröidä ytj-järjestelmään yrityksesi/yhdistyksesi suoraan Yrityslokeron osoittella.
  3. Sopimuksen astuminen voimaan edellyttää sekä 1) palvelusopimuksen (sähköistä) allekirjoitusta ja 2) palvelun perusmaksun maksamista. Sopimus tulee voimaan kun molemmat em. tehtävät on suoritettu.
  4. Voit käyttää Yrityslokeron antamaa osoitetta toiminnassasi heti sopimuksen tultua voimaan.

Palvelu

  1. Yrityslokero vastaanottaa sinulle osoitetut lähetykset, ja sopimuksestasi riippuen toimittaa ne ilmoittamaasi osoitteeseen joko postitse koontikuoressa tai skannattuna pdf-tiedostoina sähköpostiisi.
  2. Skannauspalvelu on lisäpalvelu valitsemaasi palvelupakettiin. Jos olet valinnut skannauspalvelun, toimitamme kaikki lähetyksesi vain pdf-tiedoistoina ja tuhoamme alkuperäiset lopullisesti. Mikäli saat sellaista postia, mitä ei voida skannata kokonsa tai muotonsa puolesta, toimitamme postit valitsemasi palvelupaketin mukaisella hinnalla koontikuoressa postiosoitteeseesi.
  3. Palvelupakettimme sisältävät erilaisen määrän perushintaan sisältyviä palveluita. Perushintamme (kuukausiveloitus) sisältää aina asiakkaalle allokoidun osoitteen, osoitetietokannan päivityksen, postin vastaanottamisen ja varastoinnin sekä sen rekisteröinnin. Esim. BASIC-palvelussa kaikista saapuneista ja toimitetuista lähetyksistä veloitetaan hinnaston mukaisesti pieni lisämaksu, mutta SAFE-palvelussa perushintaan sisältyy myös postin toimituksen kustannuksia, mikä tuo varmuutta kustannuksiin.
  4. Postin toimituksesta lisämaksut veloittaan hinnaston mukaisesti asiakkaan palvelupaketin mukaisesti. Maksujen peruste on koontikuoren kokonaispaino tai lähetyksen toimituksen kokonaissivumäärä kun asiakas on valinnut skannauspalvelun.
  5. Perushinta (kuukausiveloitus) veloitetaan sopimuksen alussa 12kk:n jakso kerrallaan ja sen jälkeen vuoden jaksoissa. Postin toimituksesta seuraavat lisämaksut veloitetaan kerran kuukaudessa. Kaikkiin veloituksiin lisätään voimassaoleva alv. Postin toimituksen maksuehto on 14 pvä, viivästyskorko on korkolain mukainen.
  6. Kaikkiin palvelupaketteihimme voit valita mainospostin suodatuksen ilman lisähintaa. Suodatamme tällöin sellaiset lähetykset, jotka ovat ilmeisiä mainoksia tai markkinointiviestintää yms. Mainospostin suodatus säästää postin toimituskustannuksissa kun ja myös luonto säästyy kun niiden kuljetukseen tai käsittelyyn ei kulu resursseja. Aivan täydellistä onnistumista emme kuitenkaan voi taata, koska joskus markkinointimateriaali saattaa vaikuttaa liikepostilta. Teemme silti parhaamme, ja epäselvissä tapauksissa pyrimme varmistamaan asiakkaalta ohjeen postinkäsittelystä.

Sopimuksen päättyminen

  1. Voit irtisanoa sopimuksen milloin tahansa.
  2. Irtisanomisaikamme kaikissa palvelupaketeissa on 3kk, mikä alkaa irtisanomista seuraavan kalenterikuukauden alusta. Irtisanomisaikana toimitamme postin palvelusopimuksesi mukaisesti. Perusteena irtisanomisajalle on, että tyypillisesti asiakaspostia saapuu vielä useita kuukausia Yrityslokeroon vaikka asiakas on muuttanutkin jo osoitteensa uuteen osoitteseen. Käytännössä sidosryhmäsi eivät pysty päivittämään heti osoitettasi omiin järjestelmiinsä tai tieto ei ole ehtinyt heille, jolloin saamme asiakaspostia hyvinkin pitkään.
  3. Yrityslokero on turvallinen ratkaisu osoitevuokraukseen. Palautamme käyttämättä jääneen osuuden perusmaksusta pian sopimuksen päättymisen jälkeen. Et menetä perusmaksua vaikka olet suorittanut sitä ennakkoon 12 kk:n jakson.

Laatujärjestelmä ja turvallisuus

  1. Yrityslokero tekee yhteistyötä Suomen johtavan logistiikkayritys Posti Oyj:n kanssa. Käytämme Postin palveluita lähetyksien vastaanottamiseen ja lähettämiseen. Prosessimme osoitehallinnan ja vastaanottamisen palveluissa on viety pitkälle, ja varmistamme huolellisesi asiakaslähetyksiemme turvallisuuden ja koskemattomuuden.
  2. Sisäinen laatujärjestelmämme varmistaa, että jokainen lähetys rekisteröidään ja tunnistetaan. Käsittelemme lähetykset tarkoin asiakassopimuksen palvelutason mukaisesti.
  3. Henkilösömme on sitoutunut salassapitoon tehtävissään ja kaikkien asiakkaiden viestisalaisuuden suoja on arvoistamme suurin.
  4. Emme luovuta asiakastietojamme postiin liittyvän välttämättömän logistiikkaprosessin ulkopuolelle.
  5. Avustamme kaikin mahdollisin keinoin asiakkaitamme postin käsittelyn ja jakelun kysymyksissä. Olemme välitön ja ihmisläheinen toimija. Arvostamme asiakasta ja asiakastyytyväisyys on toimintamme ohjenuora ja elinehto.
Scroll to Top